سبحان الله وبحمــــــــــــده سبحان الله العظــــــــيم
لو عندك مشكلة اتركها فى قسم المشكلات وسنعرضها ومعها الحل

الأكثر مشاهدة

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

إحصائية المدونة

translation

free counters

Disqus for halalmashakel

إحصائيات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

Ads 468x60px

المتابعون

Featured Posts


انا بنت عمرى 15 سنة عارفه انى صغيره وانى زى ما بسمع انى مراهقة وطبعا الصديقة اهم حاجة فى حياة كل بنت وفى كل مرحلة سواء كانت مرحلة مراهقة ام لا ولكن المشلكة ان امى عصبية جدا  وبتخاف عليا اوى وانا مقدرة ده بس هى بضغط عليا  وعايزانى اعمل اللى هى عايزاه وبس مش مهم انا ولا حتى مهم انا مين ؟ ولا مهم رأى ولا اى حاجة خالص وانا كنت بسكت ف الاول ولكن بعد سن ال14 بقيت احس انى اتغيرت وبقيت اقولها لالالالالا وبعلو الصوت لانها بتلغى شخصيتى وبكل وقاحة وانا مقدرش استحمل ده خصوصا انى دلوقتى ببنى شخصيتى وف يوم عايزه ازور صحبتى رفضت تماما رغم انى ماشفتهاش بقالى شهر وانا متعودة اشوفها كل يوم لانننا ف مدرسة واحدة واقولها ليه ومش ليه تقولى : هو كده الكلام يتسمع وبس وهو ده اللى عندى مش عجبك روحى لاهل ابوكى . مع العلم انى ابلى متوفى وانا عمرى 6.5 وانا بجد مفتقداه جداااااا ولما عليت صوتى وقولت : لالالالا انا خلاص كبرت وايه حاجه تخصنى لازم اعرف ليه وازاى وعشان ايه وكل التفاصيل دى صحبتى الوحيدة وكمان فيه حاجه اسمها تفاهم ونقاش يا ماما . تقوم تقولى وببجاحة مفيش حاجه اسمها صداقة انتى داخله ثانوى ومش حتشوفيها تانى يعنى خلاص بقى طنشى الصداقة بعد الزواج . شوفتوا بقى الاستفزاز بزمه ده كلام انا تعبت منها مش بس ف موضوع الصداقة ده ف كل حااااجه ارجوكم ساعدونى وةاسفه انى طولت
----------------------------------------------------------------------------------------------------------ولكاتبه هذه الرسالة أقول:
يقول ربنا((ولا تقل لهم اوف ولا تنهرهما ))
وليس من الادب ان تقول فتاه مثلك على امها (وبكل وقاحة ) وتقول ايضا ( شوفتوا بقى الاستفزاز ) اليس هذا كلامك
فان كلامك هذا به من الاساءة والتطاول على من جعلت الجنة تحت قدميها .
انتي تعانين من ان امك تراكى صغيرة وستظلين هكذا مادامت هى على  قيد الحياه وهكذا سوف يكون حالك مع ابنتك
واعلمى انه لا يوجد فى الكون من هو احن وارق عليكى من امك التى اهتمت بكى وانتى صغيرة وهى الان تقوم بدور الاب والام  فلا لوم عليها فان دور الاب الحمايه ودور الام الحنان فتنازلت عن دورها فى الحنان لتقوم بدور الحمايه
لتعبر بك الى بر الامان ، هى حقا فى مشكلةلا تشعرين انت بها فلديها الكثير من الحنان ولكن تخشى عليكى من ان تغمرك  فى هذا الحنان فيضيع منها دور الاب فتشعرين انت بفقدانه ، ان قسوتها التى تدعينها ما هى الا حب ذائد مصحوب بخوف عليكى ، واعلمى ان حصولك على الثقة المطلقة التى تريدين الحصول عليها لن تكون الا بافعالك 
التى تمكنك من الحصول على هذه الغاية


اذا اعجبتك هذه التدوينة فلا تنسى ان تشاركها وتساعدنا على نشر المدونة ، كما يسعدنا ان تنضم الى قائمة المشاركين في سما بلوجر من خلال (نشرات rss)

0 التعليقات:

إرسال تعليق

11111

جديد الموقع

Search

القران الكريم

اخر التعليقات

ارشيف انا والحياة

سجل الزوار

سجل الزوار

زوارنا